Jarní koncert

20.01.2014 22:12

Petrklíč  hudba - Pavel Jurkovič, text - lidová poezie

Já jsem zlatý trám,

nebe podpírám,

zimu zavírám,

zemi otvírám.

Sám, sám nebe podpírám.

Sám, sám nebe podpírám.

 

Jede pán  polská lidová

1.Jede pán, jede pán, kol naší zahrádky,

on si mne nevšímá, že nemá dukátky.

Rf.: Ej, hola, holala, ej, hola, holala.

2. I když jsem bez věna, bez vlastního domu,

přece mě maměnka nedá ledakomu.

Rf.:

3. Lidé mně říkají, že jsem malovaná,

a  já jsem maměnkou dobře vychovaná.

Rf.:

 

Široký hluboký  hudba – úprava Jiří Tichota, text – česká lidová

1.Široký, hluboký ty vltavský tůně.

/ Měl jsem já panenku, měl jsem já panenku, teď mi srdce stůně./2x

2. Měl jsem já panenku, měl jsem ji dvě léta.

/ Teď mi ji odvedli, teď mi ji odvedli, po lásce je veta./2x

3. Co jsem se nachodil, co našlapal bláta.

/ Přec jsem tě nedostal, přec jsem tě nedostal, má panenko zlatá./2x

4. Co jsem se nachodil, našlapal kamení.

/ Přec jsem tě nedostal, přec jsem tě nedostal, moje potěšení./2x

 

Když jsem já šel od mé milé   hudba – úprava Karel Reiner, text - lidová

1.    1. hlas - Když jsem já šel od mé milé, od panenky,

cinkaly mně pod botama podkovinky:cinky, břinky, podkovinky.

Miloval jsem černooké dvě panenky.

  2. hlas – Když jsem já šel od panenky, cinkaly mně podkovinky.

Cinky, břinky, podkovinky. Miloval jsem dvě panenky.

2.     1. hlas – Když jsem já šel od mé milé za svítání,

dal se na mě sousedův pes do štěkání, a já na něj: Ticho, psíčku!

A on by mně byl pokousal mou nožičku.

  2. hlas – Když jsem já šel za svítání, dal se na mě do štěkání.

A já na něj: Ticho, psíčku! A on by mně mou nožičku.

 

Pojďte, děti, nakreslíme dům     hudba – Petr Hejduk, text – Jiří Oulík

1./ Místo krovů aspoň krovky na ně z tašek paruku,

spolehni se na vodovky, na štětec a na ruku,

viděli jsme domů stovky, to nám dává záruku.

Pojďte, děti, nakreslíme dům.

Rf.: Na zelené louce bude stát, slunce nad ním je jak vodopád,

takový dům přece každý musí hned mít rád,

pojďte, děti, nakreslíme dům. /3x

2. Velká okna vedle vchodu mají rámy křiklavé,

jenom nesmíš zvrhnout vodu nebo všechno odplave.

Ještě bílé zuby schodů od podrážek bolavé.

Pojďte, děti, nakreslíme dům.

Rf.:   ……….Dohra s kreslením  - dům, slunce

 

Rozpočítadlo   hudba a text Zdeněk Lukáš

Jedna, dvanda, třinda, čtrnda, pádě, ládě, souka, louka do klobouka,

cinky, linky, bác, bác, bác, bác, bác.

My jsme děti Jílováci dovedem si zazpívat,

my jsme děti Jílováci umíme se hodně smát!

Unus, duo, tres, ty jsi malý pes, ty jsi malá veveřice, ty si zůstaň kdes.

Ty jsi malá veveřice ty si zůstaň kdes.

Anda, žvanda, trádě, ládě, souka, louka do klobouka,

cuky, boky, cuky, boky, flok, flok, flok!

My jsme děti Jílováci dovedem si zazpívat,

my jsme děti Jílováci umíme se hodně smát! Cha, cha, cha!

 

Dětská sborová píseň na motivy z Karnevalu zvířat C.SaintSaënse
hudba a text Jaroslav Herden

1.Sen pana Sensána nabízí pozvání na country bál,

Připravte kostýmy začíná zoologický karneval.

  Rf.: Nejmenší zvířátka dopředu, velká samozřejmě dozadu,

inu, tak se, prosím, nestrkejte, ptáci jenom tiše štěbetejte.

Pánové, zadejte se. Dámy, usmívat!

Všichni pozor dejte, v duchu počítejte:

 Teď! Raz, dva,tři. Á, dva, tři! Raz, dva, tři!

Důstojně slon vytrubuje dámskou volenku a král pouště vyzve tlouště.

Každý volá: ke mně, holenku!

Pan klokan poskakuje hbitě, ve vaku má dítě,

jiný na plese si zpívá jako v lese: kuku, kuku!

2. Maškarní rej pana Sensána zdraví dá jako ženšen.

Bavte se s námi až do rána, a pak každý všední den.   Rf.:

 

Já mám notu   hudba - Zbyněk Císař, text – Pavel Cmíral

Já mám notu, ty máš notu, každý máme notu svou,

a když se ty noty sejdou, tak si spolu notujou.

Já mám notu, ty máš notu v jednom ladění,

a tím pádem notování není velké umění.

Díky notám stali jsme se slavíkem i pěnkavou

v Jihlavě  i Boleslavi lítáme všem nad hlavou,

a kdo tu svou notu ztratil ať se přidá k nám,

Vzlétne s námi do povětří nebude už nikdy sám.

Rf.: / Budem nebem kroužit zpívat a hrát, na dvě na tři na pět,

mrkat budem na svět, jak mu zdraví slouží, jestli není v louži

A jestli bude dokola všude budem ho objímat.

Já mám notu, ty máš notu, každý máme notu svou,

1. A když budem světu zpívat bude loukou voňavou./ 2x

2. A když budem světu zpívat bude loukou voňa, bude loukou voňa, bude loukou voňavou.

 

Koráby   hudba - Jaroslav Uhlíř, text – Zdeněk Svěrák

1. Po Labi, po Labi plují velké koráby,

vezou uhlí, vezou písek krajem luk a krajem vísek,

po Labi, po Labi plují velké koráby.

2. Šífaři, šífaři, kéž mě k sobě přifaří,

svalnatí a opálení nad takové v světě není

Šífaři, šífaři, kéž mě k sobě přifaří.  Ho, ho, ho, ho,ho, ho …….

3. Na zádi, na zádi, kapitán se parádí,

hřebenem si smáčí vlasy, pro koho se češe asi,

na zádi, na zádi kapitán se parádí. Ho, ho, ho, ho, ho , ho,……

4. Po Labi, po Labi plují velké koráby,

vezměte mě do Hamburku, jedla bych jen suchou kůrku,

Po Labi, po Labi, plují velké koráby.

Po Labi, po Labi, plují velké koráby.