Muzikál

19.02.2014 22:08

Neberte nám princeznu - https://www.youtube.com/watch?v=tdiAiG3N7uo

Písničky pro muzikál:

 

1. Když jdou děti do města – česky

https://www.youtube.com/watch?v=sKVnSL3di4w

1. Netuší to děti čilé        (Pískání – chlapci + zpěv chlapci starší) Co znamená neštěstí
Protože jsou nezletilé
Špatného nic nevěstí

2. My se přesto nebojíme                   ( malé děti)
Samy běhat po městě
O zlých věcech svoje víme
Tak se prosím neděste

3. Dítě nezná podvodníka            ( velká děvčata)
Ani často netuší
Že kdo naštve úředníka
V maléru je po uši

Průjezdům se vyhýbáme - průjezdům se vyhýbejte  (malé  + velké)
Neberem si sladkosti - neberte si sladkosti
O sebe se postaráme - o sebe se postarejte
Známe svoje množnosti

Víme, známe dočista          (všichni)
Co se může stát, když jdou děti do města
Známe dočista, co se může stát
Když jdou samy do města

 

Víme, známe dočista
Co se může stát, když jdou děti do města
Známe dočista, co se může stát
Když jdou samy do města

 pískání  - všichni

Když jdou děti do města

 

 

2. Dieťa z dobrej rodiny  - slovensky

Vlastná izba, šaty, knihy, platne,         (sólo – ona)

ja to všetko dávno mám.

Veci nie sú bohvieako platné,

keď je človek s nimi sám.

Jedináčik, ten to ľahké nemá:

škola, klavír, balet, nemčina...

Niekedy si vravím: Nechajte ma,

veď sa život iba začína.

Je vzorné dieťa z dobrej rodiny,                   (všichni)

a to je predsa veľa.

Mama ji vraví: Pozri sa na iných!

Čo by si viacej chcela?

Máme ťa pre radosť,

a to je viac než dosť.

Si vzorné dieťa z dobrej rodiny,

čaká ťa dráha skvelá.

 

Moja mama kráča s duchom doby,

vraví: uč sa dieťa, uč,

správny titul meno vhodne zdobí,

je mnohým dverám vhdoný kľúč.

A tak stále sedím nad učením,

nech sa splní našim predstava.

Matka si tú usilovnosť cení,

a mne sa to páčiť prestáva.

 

Je vzorné dieťa z dobrej rodiny,                   (všichni)

a to je predsa veľa.

Mama ji vraví: Pozri sa na iných!

Čo by si viacej chcela?

Máme ťa pre radosť,

a to je viac než dosť.

Si vzorné dieťa z dobrej rodiny,

čaká ťa dráha skvelá.

 

Jedináčik, ten to ľahké nemá:

škola, klavír, balet, nemčina...

Niekedy si vravím: Nechajte ma,

veď sa život iba začína.

 

Je vzorné dieťa z dobrej rodiny,                   (všichni)

a to je predsa veľa.

Mama ji vraví: Pozri sa na iných!

Čo by si viacej chcela?

Máme ťa pre radosť,

a to je viac než dosť.

 

Si vzorné dieťa z dobrej rodiny,

čaká ťa dráha skvelá.

 

 

3. Nám se stalo něco překrásného 

https://www.youtube.com/watch?v=Y1I7hpZYitg

CNám se stalo něco překrásného, ami         (oba)
nám se stalo něco divného, 

Gnašla dívka kluka eminešťastnéamiho, 
Fzamilovala se Cdo něho. 
CJim se stalo něco překrásného, ami  (všichni)
jim se stalo něco divného, 

Gnašla dívka kluka eminešťastnéamiho, 
Fzamilovala se Cdo něho. 

CJá jsem ten nešťastník,   ami            (on)
já jsem ta slečna,                                    (ona)
je z toho Gnajednou                              (všichni)

amiláska FneskuGtečCná. 
Já jsem ten nešťastník,                         (on)
já jsem ta slečna,                                    (ona)
je z toho najednou                                 (všichni)
láska neskutečná. 

Na světě mě pranic netěšilo,                          (on)
teď mi přijde, že je bezvadný. 
Mě se taky zdá, že je tu milo,               (ona)
přibrala jsem kilo za dva dny. 

CJá jsem ten nešťastník,   ami            (on)
já jsem ta slečna,                                    (ona)
je z toho Gnajednou                              (všichni)

amiláska FneskuGtečCná. 

Ptali se jí, proč si vyvolila                     (všichni)
právě toho muže za muže, 
řekla, že to způsobila síla, 
která všechny síly přemůže. 

Jim se stalo něco překrásného, 
jim se stalo něco divného, 
našla dívka kluka nešťastného, 
zamilovala se do něho. 

Já jsem ten nešťastník, (on) Jim se stalo něco překrásného                          (všichni)
já jsem ta slečna,       (ona)         jim se stalo něco divného                          (všichni)
je z toho najednou     (oba)         našla dívka kluka nešťastného                   (všichni)
láska neskutečná.      (oba)         zamilovala se do něho.                               (všichni).

 

4. Jsem jaká jsem   (matka)  13:00 /Slováci slovensky

 

Když prší, chodím v dešti,

když sněží, chytám sníh.

Když lituje mě každý,

tak popadá mě smích.

Vím, co povídá trávě tráva,

o čem list, co spad na zem.

A tobě patří tato zpráva: Jsem taková, jaká jsem.

 

Já padám, když noc padá,

ráno chci vzlétnout výš.

Miluji a mám ráda,

to přece ty už víš.

Když vybouchnu, tak srší láva

a nepleť si mě s andělem.

A tobě patří tato zpráva: Jsem taková, jaká jsem.

 

Já neutíkám k ohni,

když venku pálí mráz.

Když problémy mne skloní,

já narovnám se zas.

Než začne se mi vařit káva,

já podívám se z okna ven.

A tobě patří tato zpráva: Jsem taková, jaká jsem.

 

 

 

5. Šaty  - slovensky   15:00

 

Ó šaty, utkané z jahodovej peny!        (ona)

Hm, šaty!

Také si veľký svet dnes cení!

K tým šatám hneď si dáme šminky a rúž...

Pohľad čo patrí k dáme ovládam už!

 

Ó šaty, spichnuté z farebného vzduchu!      (mladší děvčata)

Dáme si šaty, nech máme aspoň trocha vzruchu.

Dúfam, že ešte platí múdrosť odveká:

možno aj tieto šaty spravia zo mňa človeka...

 

Zrkadlo mi vraví, že som iná,               (ona)

a ja si to opakujem s ním.

Bude to však iba jeho vina,

ak tomu uverím

 

Mám šaty! Ach ako príma sa v nich chodí!                   (mladší děvčata)

Mám šaty, čo o pár týždňov vyjdú z módy.

Keď túžia vyjsť, tak môžu, nech idú do hája!

Mám pod nimi svoju kožu: pod nimi som ja!

 

Zrkadlo mi vraví, že som iná,               (ona)

 a ja si to opakujem s ním.

Bude to však iba jeho vina,

ak tomu uverím

 

Ó šaty, spichnuté z farebného vzduchu!      (mladší děvčata)

Dáme si šaty, nech máme aspoň trocha vzruchu.

Dúfam, že ešte platí múdrosť odveká:         (ona)

možno aj tieto šaty spravia zo mňa človeka...

 

 

6. To jste vy!  (on)  21:00 /Slováci slovensky

Vhodná auta, vhodné šaty,

vhodné knihy, vhodná slova – to jste vy!

Patrony a vlivné lidi,

obskakovat zas a znova – to jste vy!

 

Vy máte až do nebe domy, mně stačí oblaka a zem.

Vy máte auta, já mám nohy, odnesou mne kam já chci jen.

Učili vás odmalička,

co se má a co se nemá – to jste vy!

Naskytne se vhodná chvilka,

hned se najde vhodné téma  - to jste vy!

 

Vy jste vždy stoprocentně vhodní, ničemu se nikdo nediví.

Vhodně vám utíká den po dni, každý je vhodně šedivý.

Vhodné lásky, vhodné styky,

všechno vhodné, žádné trable – to jste vy!

Nikomu se nepřiznáte,

že jste z nás dnes trochu vedle – to jste vy!

 

A moje ošoupané džíny vám k vaším róbám nesedí,

vím, vy jste vy a já jsem jiný:já jsem já a vy jste vy.

 

7. Svitá  - slovensky všichni       22:00

 

Svitá... Svitá...

Obloha je ešte rozpačitá. Svitá... Svitá...

Mesto ešte spí, však práve chytá druhý dych.

 

Svitá...

Svitá ako z rozprávkových kníh.

Ranné mesto vstáva,

má takú obyčaj.

Kdesi vonia káva,

a inde zovrel čaj.

 

Noc tam strachom zbledla,

napokon i tá

svitá...

Svitá... Svetlá v oknách nikto nespočíta.

Svitá... Svitá...

Hráme ranné blues a mesto chytá druhý hlas...

Svitá...

Modré ráno práve svitá v nás.

 

 

8. Skok je víc než krok    - česky

https://www.youtube.com/watch?v=slIHWxl_lHU

https://www.youtube.com/watch?v=TRK3uw2P8CY karaoke

 

Na nana nananana nananana nana na                 (všichni)
2x Koho boty netlačí          (1. malý chlapec, 2. malé děvče)
Ten si klidně poskočí
Koho chrání chrániče
Při pádu neví o ničem

Skok je totiž víc než krok!           (všichni)
Skok je totiž víc než krok!
Skok je totiž víc než krok!

Kázeň se rozplyne                        (vychovatelka)
Ostatně jak by ne
Když chůzi chybí řád
Skákavé opice
Uprostřed ulice
Pedagog nemá rád

Skok je totiž víc než krok!           (všichni)
Skok je totiž víc než krok!
Skok je totiž víc než krok!

Každej kdo má přece pohyb rád         (chlapci)
Do skoku sílu musí dát                 (děvčata)
Abychom chůzí dospěli                (chlapci)
Až budem jednou dospělí            (děvčata)
Nebude to příští rok                     (vychovatelka)
Krokem ke štěstí je skok, skok

Skok je totiž víc než krok! (všichni) Jé, jé   (vychovatelka)
Skok je totiž víc než krok! (všichni) Jó, jó   (vychovatelka)
Skok je totiž víc než krok!           (všichni)
Skok je přece správný krok       

Na nana nananana nananana nana na        (všichni)
Krokem ke štěstí je skok             (vychovatelka) 
Na nana nananana nananana nana na
Skok je přece správný krok        (vychovatelka)
Na nana nananana nananana nana na
Krokem ke štěstí je skok - a jdeme, děti!    (vychovatelka)

Na nana nananana nananana nana na
Skok je přece správný krok        (vychovatelka)

 

 

9. Co nám už rukama prošlo dětí   32:00 / Slováci slovensky

Do jídla se rychle dáme, raz-dva-tři.            (děti)

Strkat, mlaskat, povídat sem nepatří.

Každé dítě máslo na chléb dá – dá si ho.

Kouká se jen do talíře vlastního

 

Čas věru nestojí, čas tak letí,                         (vychovatelky)

Co nám už rukama prošlo dětí.

Chlapci i děvčata, kdopak to spočítá,

kolik nám rukama prošlo dětí.

 

Za ruce se pochytáme, raz-dva-tři.              (děti)

Prát se, běhat, skákat, to sem nepatří.

Každé dítě zapíše si za uši,

Co se sluší a taky co nesluší.

 

Čas věru nestojí, čas tak letí,                         (vychovatelky)

Co nám už rukama prošlo dětí.

Chlapci i děvčata, kdopak to spočítá,

kolik nám rukama prošlo dětí.

 

Pouštět vodu, chytat mýdlo, raz-dva-tři.     (děti)

Frkat, šplouchat, hulákat sem nepatří.

Každé dítě ať se pěkně umyje.

Kdo má čisté ruce, ten vždy zdravý je!

 

Čas věru nestojí, čas tak letí,                         (vychovatelky)

Co nám už rukama prošlo dětí.

Chlapci i děvčata, kdopak to spočítá,

kolik nám rukama prošlo dětí.

 

 

10. Hledá se dítě z dobré rodiny     37:00 / Slováci slovensky

Hledá se dítě z dobré rodiny.      (on)

Už hledáme ji celé hodiny.           (rodiče)

Řekněte, kde je!

Co se to Pane Bože děje?           (on)

Kde to naše dítě může být?        (rodiče)

Prověřte ve městě každý byt!     (on)

Všechna kina, všechny obchody,

tam, kam chodí i kam nechodí,

městské parky zkontrolujte,

všechny lidi zkontaktujte.

Přesvědčte je vhodnou odměnou!

Možná si na ni někde vzpomenou.

 

Proč nás ten osud tak trestá?              (rodiče)

Prošli jsme už dobrou půlku města.

sotva chytám dech!

Není po ní ani stopy...

Nebojte se, ta se neutopí,            (on)

ona není z těch!

 

Hledá se dítě z dobré rodiny,      (všichni)

hledá se vzácný poklad jediný.

Kdopak ví, kde je?

Zdá se, že něco se s ní děje.

Kde to naše dítě může být?                  (rodiče)

Pátrání si žádá zvláštní cit.                   (všichni)

Zdá se, že nám stopa uniká,

musíte se zeptat strážníka.

Rychle hledej, čas tak letí,

zeptejte se školních dětí.

Přesvědčte je vhodnou odměnou,

možná si na ni lidi vzpomenou.

Hledá se dítě z dobré rodiny,                (všichni)

hledá se vzácný poklad jediný!            (on)

Kdopak ví, kde je?

Zdá se, že něco se s ní děje!

 

 

11. Spinkej  - česky

https://www.youtube.com/watch?v=oTNt2VWDRAc

Už se Gkončí den, už Cje čas k spánku,
Gzdi se barví Cod červánků,
Ghleď, už lampář sEmivětla rozsvěDcí,
tak si Gdočti stránku, Czavři knížku,

Ghonem hupky Cdo pelíšku,
Gkoťata  dávno Emivrní za peDcí.

®: Tak Gspinkej, ať Cve tvých snech

Grůže kvetou, Cvoní mech,
Gprinceznu si EmiHonza bude Dbrát,
až Gpůlnoc Cprostře sítě,

Gna vlásky Cpolíbí tě,
Gdyť i tvá Hmimáma musí Dspát.

2. Západ rudou barvu ztrácí,
od řeky se táta vrací,
musím jít, je jistě hladový,
až se usměje, tak na chvilenku
očí si mu všimni, synku,
snad jednou budeš taky takový.

®: Tak Gspinkej, ať Cve tvých snech

Grůže kvetou, Cvoní mech,
Gprinceznu si EmiHonza bude Dbrát,
až Gpůlnoc Cprostře sítě,

Gna vlásky Cpolíbí tě,
Gdyť i tvá Hmimáma musí Dspát, klidně spát.
 

 

12. Trochu tuším, trochu viem - slovensky    43:30

 

Trochu tuším, trochu viem,         (ona)

že sa so mnou čosi stalo,

hrozne sa v tom vyznať chcem.

Trochu tuším, trochu viem,

že to nie je práve málo.

Mama by sa tomu smiala,

vravela by: nebuď malá,

Ja ten pocit zatiaľ nechám bez mena.

Čo sa vlastne stalo?

Čo to znamená?

 

Trochu tuším, trochu viem...

 

Čo sa to vlastne so mnou stalo?

Vlasne nič. Len sa trochu pohol svet.

Je to veľa, či je to málo?

Trochu sa pýtam,

trochu poznám odpoveď.

 

Trochu tuším, trochu viem,

deti že sú malí ľudia.

Trochu tuším, trochu viem.

Že sa v nociach plných tiel

občas tichým plačom budia.

 

A vtedy veľký človek vstane

do dlaní im vezme dlane

ticho šepká samé slová.

Zas a zas...

Že má iba dlaň a vlastný slabý hlas

Trochu tuším, trochu viem.

 

 

13. A teď pěkně půjdeš domů    46:00  (otec) /Slováci slovensky

 

Všechno na tom světě jsme jí dali

a všeho má v našem domě dost.

Jedno malé přání jsme jen měli –

aby naše dítě rostlo rodičům pro radost.

 

Tak teď pěkně půjde domů,

má hodně učení,

žádné slzy, žádná slova

na tom nic nezmění.

 

Tak teď pěkně půjde domů,

jak si to přejeme,

matka ví, že dobrá dcera

rodiče nezklame.

 

sólo

 

Život nerozdává jen radosti,

nic těm dnešním dětem nejede,

maminka nedočká se vděčnosti za námahu.

kterou dala do svého dítěte.

 

Tak teď pěkně půjdeš domů,

máš hodně učení,

žádné slzy, žádná slova

na tom nic nezmění.

 

Tak teď pěkně půjdeš domů,

jak si to přejeme,

otec ví, že dobrá dcera

rodiče nezklame.

 

 

14. Jestli to nebude láska

https://www.youtube.com/watch?v=aXPtTLDX_Jw

Tam kde je srdce,                (ona)
srdce a nejbližší okolí, 
něco mě svírá, 
svírá a vůbec to nebolí. 
Jestli to nebude láska,        jestli to nebude láska.          (všichni)

Najednou pláčeš,                 (on)
pláčeš a tak se ptám, co je ti. 
Já sama nevím,                   (ona)
je to však příjemné dojetí. 
Jestli to nebude láska, jestli to nebude láska.       (všichni)

Klíčí láska, tiše stůjme,       (on + ona), 2. opak (všichni)
klíčí, klíčí, opakujme. 
Klíčí láska, tiše stůjme, 
klíčí, klíčí, ať se ujme. 

Tam kde je srdce,                (on + ona)
srdce a nejbližší okolí, 
něco mě svírá, 
svírá a vůbec to nebolí. 
Jestli to nebude láska, jestli to nebude láska.       (všichni)
Jestli to nebude láska, jestli to nebude láska.

Slunce nám svítí        
a déšť nás hladí.
Přejte nám lidi,
Máme se rádi. ...
Slunce nám svítí
a déšť nás hladí.
Přejte nám lidi,
budem se brát.