Pohádka

21.04.2023 21:42

Svítí, svítí slunce nad hlavou, nad hlavou, svítí, až háj se zelená. V tom zpívá les i louka, kdo jen trochu správně kouká, uvidí, co krásy tahle země má.

Slunce sype zlato do polí, do polí, cítím už buchty z pekáčů, a zvu všechny, co mám rád, k plným mísám, copak sním sám tolik koláčů?

Svítí, svítí slunce nad hlavou, nad hlavou, svítí, až háj se zelená. V tom zpívá les i louka, kdo jen trochu správně kouká, uvidí, co krásy tahle země má.

 

Kdysi čerti rohatí světem chodili,
naváděli zlobivce, aby zlobili.
Jen se perte , lidičky, dělejte si zlost,
v kotli mají ještě místa dost.

(Bleko, Bleko, Blekota, Meko, Meko, Mekota,
bleko, bleko, blekotáme.) 2x


Ten, kdo nezná pravidla, nemůže si hrát,
takového náfuku, nikdo nemá rád.
Pod kotle se přikládá a to není žert,
jednou si ho vezme starý čert.

Bleko,…..

 

Vodník
1. Zvu tě vřele na návštěvu,
ke mně dolů na dno,
pod vodou se nezabloudí,
cestu najdeš snadno.
Mám tam plno hrníčků
a v každém z nich dušičku.

Ref: Jó, kapr, žába, plotice, rákos, parma, rak,
puškvorec a bělice, můj vodnickej frak.
Na lekníny do rákosí rozhodil


jsem síť,
dal jsem do ní kapky rosy,
tak se do ní chyť.


2. Já mám dole ve svým bytě
hrníčky a hrnky,
žlutý, bílý, fialový,
modrý jako trnky.
Do každýho hrníčku
dal jsem jednu dušičku.

            Ref:

 

Money, money, money
Must be funny
In the richmen's world
Money, money, money
Always sunny
In the richmen's world

 

Čarodějnická píseň

Někdy se najdou někteří,
co na pohádky nevěří.
Ti se pak diví nejvíce,
když je potká pravá čarodějnice.
 
Rf.: Vař hrnečku čarodějný,
žádný osud není stejný.
Ropuchy a netopýři
v hrnci se mi taví štíři.
Vaří se to, smaží se to
a z té husté páry
uhněteme, upleteme
naše čáry máry.

Svůj osud sám si uvařit,
přál by si každý ňouma.
Na to je třeba recept mít,
nad tím, ať ňouma koumá.
   
                 
Vaří se to, smaží se to
a z té husté páry
uhněteme, upleteme
naše čáry máry.

 https://www.youtube.com/watch?v=-mF0u8-XTuY
                 
 

Prosím paní královno, prosím pane králi,

račte královno, račte králi, jen račte vy jste mladší,
ó ne, to vy jste mladší,
jeden z nás musí začít, a proto račte ráčit.

Nepláčeme, nebědujem, nikdo slzy neroní,
my doufáme v lepší zítřek slunce mraky rozhoní.

 

Kdyby se v komnatách

K životu na zámku
mám jednu poznámku:
Je tu neveselo, je tu truchlivo.
V ostatních královstvích
nezní tak málo smích,
není neveselo, není truchlivo...

Rf.:
Kdyby se v komnatách
běhoun jak hrom natáh
a na něm akrobati
začali kejklovati.
Kdyby nám v paláci
pištěli dudáci,
to by se krásně žilo,
to by byl ráj!


Kde není muzika, tam duše naříká,
tam je neveselo, tam je truchlivo.
Chtěla bych dvůr pestrý, kde znějí orchestry
pekně na veselo, žádné truchlivo.

Rf.:      

 

Líbí, jí se líbí, bílý smutný půlměsíc


Líbí, jí se líbí, ale on snad ještě víc
 

 

 

Z pekárny světa kraj za láskou svou,
nejednu překonal jsem vůli zlou,
a moje princezna,
ta jistě rozezná, že ji mám vážně rád!

A v jeho blízkosti se náhle zdá,
že létat v oblacích se málem dá.
Dát ruku na ruku, netřeba záruku,
jeho se přece nelze vůbec bát.

Oslava veliká ať už se chystá,
a buchet je spousta, lahodná sousta
Ať naše láska je vždy stejně čistá,
a pevná jako brány trám.


Hezká jak obrázek a zábavná
a pýchu princezen tak málo zná,
vyrostla v dostatku,
jak holka ze statku, umí za práci brát.

Konečně kluk co o mě zájem má,
přitažlivost je jistě vzájemná,
a srdce z rubínu, má barvu po vínu,
starý král novému vždy má jej dát.


Ta naše dvojice je překvapivá
a dle všech známek,  pekárna - zámek,
je trasa která někdy krátce trvá,
a já ji dobře lásko znám.
Oslava veliká ať už se chystá,
a buchet je spousta, lahodná sousta.
Ať naše láska je vždy stejně čistá,
a pevná jako brány trám. 


Není nutno, není nutno,
aby bylo přímo veselo.
Hlavně nesmí býti smutno,
natož aby se brečelo.


Chceš-li, trap se, že ti v kapse
zlaté mince nechřestí.
Nemít žádné kamarády,
tomu já říkám neštěstí.

Nemít prachy - nevadí,
Nemít srdce - vadí,
Zažít krachy - nevadí,
Zažít nudu - jó to vadí, to vadí.


Není nutno, není nutno,
aby bylo přímo veselo.
Hlavně nesmí býti smutno,
natož aby se brečelo.
Není nutno, není nutno,
aby bylo přímo veselo.
Hlavně nesmí býti smutno,
natož aby se brečelo.